Wireless, tele og data

 

Ny Cisco-teknologi kan forudsige netværksproblemer

Med afsæt i to års udvikling og kundetests har Cisco udviklet en ny teknologi, der automatisk kan finde og løse netværksproblemer, før de opstår. Den nye teknologi vil indgå nye produkter og løsninger de kommende år.

I mere end to år har Cisco arbejdet på at udvikle og skabe en ny analyse-teknologi, der kan forudsige netværksproblemer, før de opstår, og dermed hjælpe it-medarbejdere i hele verdens med at lære, forudsige og planlægge udviklingen af deres netværk for at undgå nedbrud og forstyrrelser.

Cisco har testet teknologier hos 15 virksomheder, heriblandt Phillips 66, Schneider Electric and the Adecco Group, og resultaterne med teknologien er nu så gode, at Cisco over de kommende år vil implementere teknologien i nye produkter og løsninger. 


- Fremtidens forbindelser vil være afhængig af selvhelbredende netværk, der kan lære at forudsige og planlægge. Vores forskning i forudsigende netværk er blevet testet og udviklet sammen med kunder og tidligere brugere, der ser store fordele og sparer tid og penge. Branchen har ventet på sikre og proaktive netværk, og det er kun Cisco, der kan gøre dette, siger Chuck Robbins, CEO i Cisco.

Sådan fungerer det

For at forudsige netværksproblemer, før de opstår, indsamler Ciscos nye analyse-teknologi data fra et utal af telemetrikilder.

Når dataene er integreret i analysemotoren, lærer den nye teknologien mønstrene at kende ved hjælp at en række forskellige machine learning-modeller, og den begynder at kunne forudsige problemer med netværket, mens den oplister forslag til at løse problemerne.Den nye teknologi skal hjælpe it-medarbejdere med at være proaktive og sikre et sikkert og pålideligt netværk, som er under stigende pres som følge af det hybride arbejde, hybrid cloud, sikkerhedstrusler og meget mere.

Læs mere om den nye teknologi her

15/5 2022