Højeffekt 19,2 kW væskekølet on-board lader til elektriske og hybride køretøjer

Højeffekt 19,2 kW væskekølet on-board lader til elektriske og hybride køretøjer

Bel Power Solutions præsenterer BCF19-700-8, der er en 19,2 kW væskekølet on-board batterilader med outputspændinger mellem 450V og 900V til hybride (HEV) eller fuldt elektriske (EV) køretøjer.

Bel Fuse Inc, en førende global producent af produkter, der forsyner, beskytter og forbinder elektroniske kredsløb lancerer som en del af Bel Power Solutions produktportefølje BCF19-700-8, der er en 19,2 kW væskekølet on-board batterilader til hybride (HEV) eller fuldt elektriske (EV) køretøjer. Der er tale om en højeffektiv AC-lader med en outputspænding fra 450 til 900 VDC, så der dermed understøttes en bred vifte af højspændings (HV) batterier.

Der opereres med en effektivitet på 95% ved fuld belastning, og on-board laderen har en outputeffekt op til 18 kW med indbygget beskyttelse mod over-temperatur samt output overspænding  og overstrøm. Et serielt CAN bus interface sikrer ‘sømløs’ onboard kommunikation og dermed pålidelig monitorering og overførsel af kontrolsignaler. BCF19-700-8 kan forsynes fra standard EVSE ladestationer direkte fra det offentlige elforsyningsnetværk (grid) i kundetilpassede systemer – inklusiv enkelt fase eller split-fase 100 – 277 VAC.

- Vi har designet den væskekølede batterilader til at honorere de kritiske krav fra nutidens producenter af HEV’er og EV’er. Dens 19,2 kW effekt, høje effektivitet og brede spændingsområde accelererer opladningstiderne og sikrer kompatibilitet med et bredt spektrum af HV-batterisystemer, hvilket giver vores kunder den ydeevne og fleksibilitet, de har brug for til at innovere i et hurtigt udviklende marked, forklarer Frank Vondenhoff, Global Director eMobility, Product & Business Development

Den væskekølede enhed er udviklet med sigte på at kunne levere en robust ydelse og let integration med HV batterisystemer. Gennem kompatibilitet med industristandarder som SAE J1939 og UL 2202 får man garanti for høj pålidelighed og sikkerhed, og dermed adresseres de kritiske behov hos både systemintegratorer og producenter af køretøjer.

 

3/10 2025